maandag 17 september 2012

Graflied voor mijn moeder

dat je adem gaf
aan mij
dat je huid gaf
aan mij
dat je licht gaf
aan mij
dat je donker gaf
aan mij
dat je lach gaf
aan mij
dat je tranen gaf
aan mij
dat je rust gaf
aan mij
dat je onrust gaf
aan mij
dat je weg gaf
aan mij
dat je terug gaf
aan mij
Jezelf
aan mij
aan mij
aan mij

dat je ook aarde gaf
aan mij
en weggaan
aan mij
en graf gaf
aan mij
en bloemen gaf
aan mij
om in te planten
aan jou
in mijn kleine kinderhand
uitgestoken
naar jou
in jouw hand
uitgestoken
naar mij
in mijn handen, de jouwe
de jouwe, de mijne

dat je daarom ademt in mij
licht in mij
donkert in mij
lacht in mij
traant in mij
rust in mij
onrust in mij
weg in mij
terug in mij, aardt
en bloeit,

Samen,
in mij,
jij.

Hilde Droogné Jeannine Robberechts+

Foto: Hilde Droogné. Jeannine Robberechts, mijn moeder, 2002. Fotonegatief ingescand na haar dood van toen, door mij te vroeg geopend filmpje.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten